Ai Bakra's - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Roozen - WaarBenJij.nu Ai Bakra's - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Roozen - WaarBenJij.nu

Ai Bakra's

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Fawaka? Hier weer een bericht vanuit het zonnige Paramaribo. Maar ik zie dat dat bij jullie ook zo is, 20 graden! Toe maar! Het mag ook wel een keer zeg.

Hier gaat alles goed. Ik heb een drukke week achter de rug van vergaderingen, rapporten schrijven, rapportgesprekken enz. Lange dagn... Alles is alles goed verlopen en de rapporten zijn vrijdag mee naar huis gegaan. Als activiteit van de week keken we met z'n allen een film. Via de beamer hadden we deze op de muur geprojecteerd. Els en Liesbeth waren er deze dag ook bij. Vanaf 10u hebben ze meegekeken op school. Tijdens de film was het lachen geblazen, erg gezellig.

Vrijdagavond zijn we met een hele groep uit eten geweest. Ellen en Anne vertrekken maandag weer naar Nederland, dus dit was hun afscheidsetentje. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig.
Els en Liesbeth zijn dit weekend naar Commewijne. Ze zijn relaxen in een klein hotelletje daar in de bush.

Gisteren was ik een dagje thuis en heb ik heerlijk de hele dag liggen bakken. Het was ook wel hard nodig, want ik was alweer een paar tintjes lichter geworden. En het is weer goed gelukt, het was erg heet en de zon heeft z'n werk weer goed gedaan.
Om 18.00u werd ik opgehaald om naar Zanderij te gaan om Tamara en Joris op te halen. We hebben eerst even gekeken naar het landen van Martinair en het opstijgen van KLM. Om half 9 kwamen ze naar buiten en konden er brasa's uitgedeeld worden. We zijn naar het hotel gereden en daar werd ik overladen met cadeaus! Echt niet normaal, zo veel. Er zaten heel veel knutselspulletjes bij voor school, lekkers voor mezelf, een truitje voor bij de verzameling, een armbandje en een oerhollands cd voor Koninginnedag.
Tamara, Joris, Marjan en Scarlet, superbedankt! Lief van jullie!

En vanochtend werd ik wakker met hele harde regen... Maar nu ik zo zit te typen schijnt de zon alweer en hoor ik de vogeltjes fluiten. Ik ga zo naar Tams en Joris.

En dan gaan de laatste dagen van Els en Liesbeth alweer in. We gaan nog gezellig met z'n allen uit eten en dan vertrekken ze woensdag weer naar Nederland.
Maandag moeten we afscheid nemen van Ellen. Onze kleine, gezellige spring in het veld. Erg jammer dat haar tijd erop zit. We zullen je missen meis!

En dan is het woensdag Koninginnedag. En dat vieren we hier natuurlijk ook met al die bakra's. Maandag en dinsdag ga ik met de klas knutsels maken om woensdag te verkopen. Vanaf half 12 is er dan een bazaar waar spulletjes verkocht worden, lekkere hapjes zijn, spelletjes en muziek. Oranjefeest!
Op 29 april vieren we Koninginnenacht en 30 april is er ook feest. Dat komt dus helemaal goed, ik hoef niks te missen.

Donderdag en vrijdag ben ik dan lekker vrij.

Dag Skatjes!

Bosi,
Wen

  • 27 April 2008 - 18:07

    Paps En Mams:

    Hey Wen,

    Je hebt weer een drukke week achter de rug, zo te lezen, maar wel een gezellige afsluiting op school! Tamaar en Joris zijn gelukkig ook veilig aangekomen, zijn ze al een beetje gewend aan de temperatuur? En wat leuk al die verwennerij! Els belde vandaag dat ze het erg leuk heeft op Commewijne, het had vanmorgen nog geregend, maar de zon verscheen alweer toen ze belde!
    De komende week staat ook wel weer in het teken van afscheid nemen. Die kleine Ellen naar huis, dat zal best wennen zijn! Nog een gezellige dag met Ellen en de komende week natuurlijk met Els en Liesbeth en Tamaar en Joris!

    Dikke brasa vanuit een zonnig Brielle
    Paps en mams

  • 27 April 2008 - 19:47

    Marjan:

    Heeee Wendy!
    En Tamara en Joris!! Een beetje een voorspoedige reis gehad? Ik las al dat jullie Wendy beladen hebben met cadeaus! Goed gedaan! Ik wens jullie een fijne koninginnedag toe! En Wendy... niet té zwart worden he... We moeten je nog wel herkennen. :)

    Brasa Marjan!

  • 28 April 2008 - 09:35

    Francis:

    He zus,

    Jammer he dat alle leuke mensen zo snel weer vertrekken he? Gelukkig heb je nog lekker visite vanuit Nederland en zullen Chirley en ik er ook snel zijn. Heb er zin in!

    Gelukkig hoef je niks te missen met koninginnedag, behalve dan alle artiesten in Amsterdam ;)

    Ik zal je op de hoogte houden van alle vorderingen hier en tot snel.

    Dikke kus van je zus

  • 29 April 2008 - 09:39

    Mariska:

    meid, gelukkig gelukkig geniet je er nog volop van!
    Lekker blijven doen....Bigi brasa xxx

  • 29 April 2008 - 14:48

    Tom:

    Dag Wendy,

    Het is alweer een hele poos geleden dat we elkaar hebben ontmoet. Maar ik hoor Nienke nog vaak over je. Om even wat afleiding te zoeken van mijn scriptie:(. Ben ik even op je site gaan rondlezen :). Al ben ik er maar even geweest de natuur en de cultuur blijven me bij. Ik lees dat je een super mooie tijd hebt gehad ook met je ouders. En dat het allemaal goed gaat met het lesgeven.

    Vanuit Nederland heel veel succes verder met alles wat je gaat doen en natuurlijk veel plezier met koninginnedag :). Vermaak je en ik kom nog eens terug op de site.

    Groetjes, Tom

  • 12 Mei 2008 - 20:51

    Carola:

    Hoi Wendy,wat fijn om te lezen dat er nog steeds veel om je heen gebeurt.Jij hebt geen tijd om je te vervelen,je kan altijd nog reisadviseuse worden!Leuk dat Els het weer toppie heeft.De zon hebben we nu in Nederland als pleister op de wonden gekregen.Het avontuur en een andere wereld in Suriname.We denken er nog vaak met plezier aan terug.Hele dikke klapzoenen voor jou van ons allemaal!De Pietersjesxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Chick on a mission... Een ervaring voor het leven! Een koffer vol ervaring heb ik opgedaan. Een tijd om nooit meer te vergeten, het zullen mooie herinneringen worden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 76422

Voorgaande reizen:

14 September 2007 - 20 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: