Acht maanden... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Roozen - WaarBenJij.nu Acht maanden... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wendy Roozen - WaarBenJij.nu

Acht maanden...

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

13 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Hier weer even een update vanuit het verre Paramaribo.
Afgelopen week was voor mij een gewone werkweek in tegenstelling tot velen van jullie in Nederland. Op maandag 5 mei zat ik gewoon in de klas. We hebben uiteraard wel even stilgestaan bij de dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Die middag ging ik op mijn 3e huisbezoek. Uit school ging ik mee naar een dorpje buiten de stad. Ik vond het erg leuk om te zien, zo kom je nog eens ergens! We hebben heerlijke bami met kip gegeten en gezellig gekletst. Een geslaagd bezoekje. Het is leuk om een indruk te krijgen van waar de kinderen vandaan komen.
Dinsdagochtend kreeg ik een klassenbezoek van de directrice en de ib’er. Ze kwamen kijken hoe ik het deed en ik kreeg een beoordeling. Ze hebben een uurtje achterin de klas gezeten. In de pauze spraken we even na. Ik was met vlag en wimpel geslaagd hoor. Ze waren tevreden, wat wil je nog meer?
Woensdag ben ik uit school met Tamaar en Joris gaan winkelen. Ze hebben leuke souvenirs gekocht voor thuis en henzelf. Donderdag en vrijdag zijn Tamaar en Joris naar Galibi gegaan.
Vrijdag heb ik met de klas als activiteit van de week ‘ Levend Stratego’ gespeeld. Ik deed dat vroeger ook altijd op de basisschool. Ze vonden het erg leuk! Kunnen we weer onthouden voor het schoolkamp!
Vrijdagavond heb ik Tamaar en Joris mee uit eten genomen. Het was de laatste avond voor hun. We zijn nog een keer naar d’ Optimist gegaan. Daar kun je echt heerlijk eten en dat hebben we ook gedaan.
Zaterdagochtend zijn we nog even met z’n drietjes de stad in gegaan voor de laatste dingen. Om 13.00u hebben ze uitgecheckt uit het hotel en zijn we nog wat gaan lunchen bij Zus en Zo. Toen nog een drankje bij Torarica en toen was het tijd om te gaan. Een busje van het hotel bracht ze naar Zanderij. Dikke bosi’s en brasa’s en toen was het uitzwaaien. Ik vond het best even lastig. Zeker omdat er nu zo veel mensen geweest zijn die weer naar huis gaan, terug naar familie en vrienden. Soms zou ik dat ook wel heel even willen. Beetje heimwee op z’n tijd mag best. Dat komt ook wel weer goed. Ik heb hele lieve, leuke mensen om me heen, don’t worry!
Nu heb ik even tijd om weer in mijn ritme te komen, gezond te eten (na 3 maanden non-stop uit eten) en te sporten. Jaja, ik ben eindelijk begonnen met fitness. De laatste 3 maandjes ga ik er nog even tegenaan!

Zondag was het Moederdag en waren er ineens 2 pakjes op de Ruiter afgeleverd op mijn naam. Raar hè…. haha. Ik had een raamgedicht en een fles rosé met eigengemaakt etiket laten bezorgen voor mijn lieve moedertje. Op school hadden de kids een spiegeltje en een make-up doosje geknutseld.
En gisteren en vandaag ben ik vrij. Een dagje extra na Pinksteren. Ik heb vandaag de eerste doos met spullen weer op de boot naar Nederland gezet. Het gaat 6 weken duren! Dus zo zal ik in de komende weken nog een paar doosjes vullen om terug te sturen. Al die spullen, hihi.
Morgen moet ik weer aan het werk en heb ik huisbezoek nummer 3.
Vrijdag hebben we in groep 7 een klassenavond. We kijken eerst een film met wat lekkers erbij en hebben dan nog even disco. Daphne en Janneke komen me die avond assisteren. Het zal vast gezellig worden!

Even een paar wistjedatjes….

Wist je dat…
Ik morgen precies 8 maanden weg ben
Ik al hartstikke bruin ben
Ik in augustus echt weer naar huis kom
Mijn zus en nicht de 22e komen
De temperaturen tussen NL en Su op het moment niet veel verschillen
Het nu regentijd is in Su
Ik nu 20 kinderen in de klas heb
We elke week een activiteit met de klas doen
Ik 25 minuten naar school moet fietsen
Ik al een keer een aanrijding gehad heb
Ik voorlopig geen foto's kan maken

IK JULLIE HEEL ERG MIS!!!!!!!!!!!

Dikke knuffels,
Wen

  • 13 Mei 2008 - 21:49

    Nienke:

    Hey meis,

    Weer een leuk verhaal... even wat leuke afleiding in het nu even te drukke leven hiero....
    Morgen moet ik alles inleveren....stress,stress. Maar dan komt de rust weer terug, maargoed het slechtere weer ook :S
    En lieverd ik heb ook wat weetjes;
    -Ik ben trots op je (FITNESS nu al :O:P)
    -Je bent een toffe meid
    en
    -IK MIS JOU OOK!!!

    bigi bosi
    Nienke

  • 14 Mei 2008 - 05:54

    Nicci:

    he schat!!

    Wat een leventje heb je daar toch! Mis je ook! Ik krijg vandaag ook weer een nieuwe jongen erbij! zit dan al op 16 ;-)
    Van het weekend naar Jen geweestin Kopenhagen. Helemaal leuk!

    xxx

  • 14 Mei 2008 - 13:43

    Anita:

    Tsja de tijd gaat supersnel. Het is voor jou al bijna weer aftellen. Want zeg nu eerlijk het gaat toch zeker snel.
    Misschien ga je het straks nog allemaal missen als je weer hier bent. Fijn dat ze zo tevreden over je zijn. Altijd goed om te horen natuurlijk. Ik hoorde van je moeder dat ze in Suriname niet echt huisbezoek van een leerkracht kennen. Dus dat is zeker een plus. Nu maar hopen dat ze dat soort dingen overnemen, zou leuk zijn niet waar?
    Fijne werkweek verder.
    Liefs
    Anita, Cock en Johanan

  • 14 Mei 2008 - 19:38

    Jolanda:

    Ha die Wen,

    Wat leuk al die activiteiten op school.
    En wat gaan die 8 maanden toch snel !!
    De temperatuur is hier lekker warm en de kinderen bij ons op school lopen al aardig te klagen.
    Bij jouw zijn ze dat wel gewend denk ik.
    Wat duurt het lang voordat de dozen hier zijn.
    Gelukkig komt Francis alweer snel en dan gaat het helemaal opschieten.
    Ron en ik zijn naar Rome geweest.
    Wat een heerlijke stad. Shop untill you drop!
    Ron heeft nu voor 30 jaar genoeg oude troep gezien, zegt hij hahahaha.

    Groetjes uit een warm Vierpolders.
    Jolanda en de rest.

  • 15 Mei 2008 - 20:37

    Paps En Mams:

    Hey Wen,

    Wij missen jou ook heel erg! Nog 7 dagen dan komt je zus en is er weer even een stukje thuis dichtbij. De cadeautjes zijn erg leuk, was echt een verrassing! Wat leuk dat je weer verder bent gegaan met de huisbezoeken, de kinderen vinden het vast leuk als de juf op bezoek komt!
    Bevalt het sporten in die warmte?
    Het mooie weer is hier een beetje aan het afnemen, vanmiddag heeft het even geregend. Veel plezier op de klassenavond! Gezellig dat Daphbe en Janneke komen helpen! De groetjes aan je huisgenoten.

    Dikke brasa
    paps en mams

  • 17 Mei 2008 - 14:45

    Liesbeth:

    Hoi Wendy,

    De temperatuur hier is inmiddels gedaald naar 16 graden en het lijkt wel of de regentijd ook hier begonnen is.Hoezo kan jij voorlopig geen foto's meer maken?
    Groetjes.

  • 18 Mei 2008 - 16:46

    Marjan:

    Heee chickie!
    Nou, gisteren heeft t hier (ook?) de hele dag geregend. Maar goed, deze week wordt t weer ietsje mooier. En ik mis jou ook hoor!! Heb je tussendoor nog een keer vakantie? Groetjes aan je kids!!

    Liefs Marjan

  • 19 Mei 2008 - 13:25

    De Buurtjes:

    Hoi Wendy
    Zo, ze zijn helemaal tevreden over je manier van lesgeven. Dat moet een lekker gevoel geven. Leuk die huisbezoeken, zo zie je in ieder geval een hoop van de thuissituaties, maar er gaat wel een hoop tijd in zitten he? Hier is alles goed. We zijn net een weekend in Brabant geweest met een grote groep. Was erg leuk. ´s Avonds lekker bij het kampvuur gezeten. Hou je taai! Groetjes Wies en Pien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Chick on a mission... Een ervaring voor het leven! Een koffer vol ervaring heb ik opgedaan. Een tijd om nooit meer te vergeten, het zullen mooie herinneringen worden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 76406

Voorgaande reizen:

14 September 2007 - 20 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: